Xanders Mamma

livet som förälder, sambo o Bonus vuxen

Pedagog dagtid o mamma kvällstid

Publicerad 2014-10-21 18:20:52 i

Jaa det här o arbeta på förskola och ha en livlig 3 åring hemma är ingen enkel match!!! 
Känslan att man inte räcker till eller inte har ork kvar när man kommer hem är tung o ibland ledsam... samtidigt som jag känner att jag kan inte hålla tillbaka på jobbet då det är ett viktigt o ansträngande arbete som man får betalt  för.

Jag tycker mycket om mitt jobb och känner mig nöjd när jag kliver på bussen hem.

Möter min lilla skatt som kommer springande i glädje att mamma äntligen kommer..

Sen börjar det.. trotts o gnäll o skrik o stark vilja. Gör ALLT för att vara stark o inte ge vika. Men när man haft en tung skrikig fullspäckad dag ORKAR man faktiskt inte!! Jag är mänsklig o erkänner att jag ORKAR inte alltid... men ger man vika?? NEJ  man klämmer  ut det sista av energi man har för att vara en trygghet med fasta regler o ramar... sen ligger man i mörkret o tittar på det vackraste man har o tänker... GÖR jag RÄTT?? Är det okej att ge med sig ibland för att slippa all fight??? Jag vill inte känna att jag missat massa kärlek o skratt pga principfasta regler o förhållningssätt.. 
Önskar jag kunde vara den mer roliga o glädje spridande mamman.... men vart skall man ta den energin ifrån??

Har precis haft 45 min med gallskrik pga att det inte är fredag o man får titta film... försöker allt från bilar till lego till rita till läsa bok... men NEJ.

KÄNNER att jag bara vill sätta mig ner o gråta.... 
Men går inte maten måste lagas o saker skall plockas upp osv...

Till er som berömmer en för att man orkar me arbetet 24/7 .... *pssst* det gör man inte jämt!!!


Nu skall vi läsa bok och sedan dax för mig att åka på handbolls träning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela